In my life

In my life

söndag 24 augusti 2014

Skolstart på alla håll

Nu har det gått en vecka på jobb med nya elever som har skolats in efter att jag skolade in mina två egna små troll. Inskolningen gick ju bra för Ville och Ella och för första gången vid hämtning, vill de inte gå hem! Det ser jag som ett väldigt gott betyg. De leker med många olika kompisar och Ella leker med barn från alla möjliga avdelningar. De har kul och jag blir så glad när jag kommer och se de leka och ha roligt. Att de är med i gemenskapen. SÅ viktigt!

Villes första dag på förskolan när jag jobbade gick mindre bra..Han hade halkat då han skulle in och tvätta sig efter mellis, trillade rakt in i en bänk och ja...Slog hål i pannan. Igen! :-(
Hans lilla älskade huvud som fått ta så många smällar sedan han började gå vid 7 månaders ålder.
Ett ärr där han fick sy då han var 1½ efter att ha trillat in i en fönsterbräda och slog hål.
Denna gången blev hacket på andra sidan pannan och det slutade med tre stygn. Förskolepersonalen skjutsade honom till VC där vi möttes upp.




 Så känslig kille men verkligen så stark när det gäller vissa bitar.
Som här..låg o skrattade och skämtade.
Han grät när han fick sprutan i pannan med bedövning (såklart) men
han låg ändå still och "tog emot det". Behövde inte hålla fast honom trots
att han sa att han var jätterädd för att få spruta. Han minns det sen sist och
då fick vi tvångshålla hans huvud, ben och armar :-(

 Tappra lilla älskling, tre stygn senare.

 Efteråt fick han åka hem till Ida och ta det lugnt o vila själv.
Jag hämtade hem de andra två hjärtanen och eftersom Ella
har kommit i en gigantiskt fas mec en trots utan dess like, så var det
nog skönt för Ville att koppla av i lugn och ro.

 Skenet bedrar *skrattar*... Fröken trots som jag
aldrig tidigare upplevt. Tålamod deluxe!

 Här har vi en annan skolkille som har börjat tredje klass.
Sista året på lågstadiet! Tiden går verkligen...fort!!

 Efter dagis med bus på skolgården då vi hämtade Theodor.


I lördags började Ella på ridlekis ett par km härifrån. Ida var med, då det får
bli deras grej. Ida har gått på ridskola några år och jag är allergisk så...attjho!
Jag fick i alla fall en bild på henne och vad jag skrattade...lilla goa unge. Lite skeptisk
Men hon tyckte nog det var kul. Allt är ju nytt så vi får testa denna terminen och se om
hon kommer bli en hästtjej eller om hon vill börja på fotboll, innebandy, gymnastik eller något annat.
Vad de än vill göra tänker jag uppmuntra det!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar