In my life

In my life

tisdag 12 augusti 2014

Inskolning

Idag var det dags för inskolningsdag 1 på Ville och Ellas nya förskola. Det var två förväntansfulla barn som kom till mig i morse. Ida lämnade dem här innan sitt jobb.
Vi lämnade Ella först och jag hann inte säga hej till fröknarna innan hon sprang ut och bort till gungorna och de andra barnen. När jag sa hej då och skulle med Ville till hans avd så ropade hon hej då och jag fick be om en kram haha. Det var inga konstigheter på hela dagen!

Ville är lite mer försiktig och ville gärna ha mig vid sin sida (så som det brukar vara haha). Han var nöjd med sin dag, även han och han trivdes med sina blivande vänner och fröknar.
Bilderna nedan visar Villes första dag.






Ella stannade hos mig i natt för att hon ville och för att vi är flexibla. Ville fick en lugn kväll hemma hos Ida o Sandra och Ella lekte med Theodor en stund innan läggdags.
Denna veckan byter vi dessutom lämningsdag så nu är det inskolning för mig på dagarna och Ida har kvällarna och nätterna med barnen, sen kommer de till mig till helgen. SEN börjar vi köra så. Tror det blir bra! Har skrivt det förr, I know...men det tåls att läsa igen..om inte annat så ett tips till andra separerade föräldrar ;-)



KRAM på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar