In my life

In my life

onsdag 13 november 2013

Vabbning avklarad

Avklarad för den här gången i alla fall. Barnen har vart kassa i magen sen i slutet på förra veckan och hela helgen turades Ville o Ella om att gå på toan... Stackars små. 
Vet inte vad det var för skit men tur de inte kräktes också. De har ätit bra också men helt sjuka i magen. Ville var arg igår. Både på sin mage och för att han inte fick gå till förskolan. 
Jag har gjort så gott jag kunnat hemma...bakat, pärlat, lekt med lera, klippt, målat, kollat film, gjort labyrint till Rut och mer därtill... Men de var så sjukt understimulerade ändå. Nä, att vabba är ingen höjdare. Inte så många dagar iaf. 

Idag var jag tillbaka på jobbet och det var skönt. Började dagen med gympa för våra elever. Jag bara MÅSTE börja träna snart. Väldigt snart. Det riktigt kliar i min kropp och nu har jag inte rört på mig sen i juni och det känns. Både utanpå och inuti kroppen. Parkour! Det är verkligen något jag vill börja på/med. Jag är ju sådan som person... Har alltid klättrat på saker, dörrpostrar, telefonkiosker, klätterväggar, husväggar och hoppat från stenar till stenar, på klippor, gått balansgång, svingat i träd, velat vara högt upp trots svindlande känsla i magen och haft uppvisningar hemma i trädgården för mormor o morfar med handstående, julningar och volter. 
Å här är jag nu. Taggad som aldrig förr. 34 år men vad gör det? Jag är fortf likadan o älskar mina hinderbanor på jobbet där jag kan göra samma sak som mina elever.. En av dem går dessutom på parkour. 
Så nu ska jag börja i min egen ände. I västra hamnen. Så ser ni någon som flyger omkring över hinder och hoppar runt, ring inte polisen. Det är bara jag som övar upp smidigheten i min ensamhet haha ;-)

Kram!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar