In my life

In my life

måndag 18 november 2013

Husbygge på gång

Den 18 november...sen kunde jag inte hålla mig längre haha. Nä, nu går det mot julen och i denna månaden, så brukar jag längta efter advent och att få fixa julgodis, pepparkakshus, pepparkakor, lussebullar, juliga köttbullar och få upp adventsstjärnorna i fönsterna.

Lussebullarna är redan gjorda och snart uppätna hehe... en ny omgång ska bakas i helgen då jag har barnen här. Theodor ville baka pepparkakor men det får bli gången efter det han är här och då blir det till o baka för jag ska göra min egen pepparkaksdeg (godast så) så det ser jag fram emot.

Idag fixade jag dock till ett pepparkakshus för jag blev så sugen på att pyssla och fixa. Lite tidigt kan jag själv känna men nu är det gjort :-) Halvklart i alla fall.
Jag brukar fixa ihop ett hus varje jul. Barnen tycker det är roligt och spännande att få ta sönder sen efter jul och äta upp så klart ;-)




 Färgglada Nonstop - ett måste till peppishuset.

 Kristyr köper jag färdig på tub. Smidigt än att göra själv men den
man köper är oftast lösare i konsistensen, så den tar lite längre tid att torka.

 Ett smart tips - Lägg alla delar och garnera dem liggandes innan huset
sätts ihop. På så sätt är kristyren där den är och rinner inte ner då huset är upprätt.
Så nu får mina delar torka över natten, innan jag sätter ihop det i morgon.

Två av mina tre julmonster :-)
Skulle ta foto på Theodor, men lilla Ella ville såklart vara med haha.
Linslusen själv ;-)


Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar