In my life

In my life

tisdag 27 augusti 2013

Ur en snart 4-årings dag

Idag var det VAB för lillkillen här hemma. Det var feber och lite kass i magen så i morgon blir det också till att vara hemma. Kan vara bra kanske också, då det går höstblåsor och LÖSS på förskolan!
Jag har aldrig haft det själv och ingen av barnen har haft varken löss eller mask (tack och lov) och nu var det då detta som går. Det är lustigt, att varje gång förskolor och skolor börjar efter sommaren så sätts det igång med sjukdomarna. Från första veckan!? Borde inte folk vara friska då? Och vad är det för puckon till föräldrar rent ut sagt, som skickar iväg sina halvsjuka barn för att de själva inte vill vabba?!
Blir så trött på såna människor. Det är ju synd om barnen! Jäkla egotrippade föräldrar. Å jo, jag vet att det finns många sådana då jag själv arbetat med både stora och små barn som kommit sjuka på morgonen.

Vi har varit inne mest hela dagen idag. Gick ut först på sen eftermiddagen en sväng. Innan dess blev det kojbygge, filmmys och måla teckningar. Måla och klippa är två populära saker just nu för Ville.
Han klippte idag också och som ni säkert sett på kort så är det dags att klippa lillprinsen. Det insåg nog Ville själv också haha... för när jag gick från köket i max 30 sekunder och kom tillbaka så låg det hår på bordet och han såg måttligt förvånad ut!
Vad gööör du Ville!? Sa jag.
Jag klipper. Jag vill vara hos frisören! Sa han.

Ja, så jag får nog kolla om vår vän Madde kanske har en ledig klipptid i veckan.







Haha gullunge!



KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar