In my life

In my life

torsdag 19 februari 2015

Dumma hosta

Idag och i morgon fredag hade jag tagit föräldraledigt så att mina små skulle få varsin dag med mig. Bara jag och han eller hon. Eftersom storebror är i Sthlm med sin pappa och får mig för sig själv varannan vecka, ville jag låta de små få ha mig en dag och göra något mysigt. Men föräldradagen blev vabb istället med Ella. Ville fick vara hemma, han också eftersom han skulle det från början.
Hans önskan idag var att få gå med pyjamas hela dagen.
Sagt och gjort, det blev pyjamas från morgon till han gick och la sig igen.
Innemys hela dagen. Ella byter om sjuttioelva gånger om dagen, så där var allt från prinsessklänning, leggings, spiderman, ballerina och nattlinne.



 Hör dunsar från klädkammaren och kikar in.
"Jag ville prova dina såna här mamma!...Va heter dem"?
Inlines Ella. Och såklart vill hon ha såna rosa när hon fyller år.



Hello Shrek!

 Väcktes i morse av en nagellacksluktande Ella som kröp nära mig
i sängen. Jodå, hon hade hämtat nagellack och målat alla naglar själv.
Vid soffbordet (som är vitt). Jag såg grön färg överallt i soffan i mitt huvud..
MEN överraskande så hade hon "bara" gjort lite kräkgröna fläckar på vita soffbordet.
Vilken tur att jag har ett nytt soffbord på G!
Och att hon valde grönt...Bara det är ju imponerande när det fanns favoritfärgen "jåsa"!


Överraskade barnen med pannkakor idag. Typisk vabb-mat här hemma.
Man vet att de äter.
Som pricket över i:et så la jag ut ett påslakan, tog bort bordet och sa att vi skulle
ha pannkaks-picknick och kolla film. Jubel var svaret på det! 1-0 till morsan.



Ella vaknade så många gånger i natt och hyperventilerade. Hon fick inhalera
och hostade och hostade.. Varken jag eller Ella sov speciellt bra i natt.
Hoppas det blir bättre i natt med förkyldningsastman.
Lilla älsklingen är så duktig och ta sin medicin själv (med uppsikt såklart).



Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar