In my life

In my life

söndag 13 oktober 2013

Piratkalas

Igår var det dags att fira killarna, de små piraterna. Det var fullt ös från morgonen med att fixa tårta, baka cupcakes, duka, göra bål och fixa barn och sist maten. Allt var nästan precis klart när första gästen ringde på dörren. 
Jannice skulle hjälpa mig o baka men hon fick jätteont i magen och låg avdeckad i två timmar, stackarn. 
Som tur var piggnade hon till och kunde vara med o kalasa. 
Sammanlagt 9 barn och 4 vuxna och barnen lekte och hade roligt. 
Vi vuxna satt och pratade och ja, det var jättetrevligt men alltid lika skönt när lugnet lägger sig då alla gäster gått. Dock kommer tröttheten på alla då också, varpå barnen började retas, gnälla och bråka. Perfekt då att kolla film. 
Så vi alla fem la oss i soffan o kollade Sunes jul. 
Klockan 19 var barnen i säng och jag o Jannice kollade film och bara njöt av tystnaden runt om. 

Härlig helg. I morgon börjar jag mitt nya jobb. Spännande och roligt! Heltid. Varje dag. Och på fredag ska jag få känna på fredagskänslan. Och på lördag och söndag, då... Då ska jag få sovmorgon! Det har jag inte fått en helg på år. 

Kram!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar