In my life

In my life

måndag 9 december 2013

Tomt i huset

Det är alltid lite kusligt tyst och tomt den veckan barnen inte är hos mig. 
Fullt ös och många ggr ibland som man inte gör annat än att tjata och bli arg för att det tas sönder saker, retas, bråkas, skvallras av den ena efter den andra... Och varför ska man (läs jag) säga till den som retas eller bråkar? Varför? 
Det hjälper ju max tre minuter o sen är det skvallret själv som börjar på...suck. 
Jaa ibland blir jag bara så trött. Igår var en sådan dag. 
De fick lösa sina konflikter själva. Lära sig bli sams på egna händer. Å visst funkade det. Till viss del. 
Själv tjuvlyssnade jag innanför den stängda köksdörren. 
De kan om dem vill...de små liven :-)

Å nu är det så tyst... Skönt två dagar sen saknar jag dem igen :-)
Saknar kärleken också men dit ska jag i morgon :-)
Men först en lång dag på jobbet. Gillar mitt jobb. Väldigt mycket. Trots strul så trivs jag så väldans bra. 
Så trött på vabbande nu... Låt oss vara friska. I alla fall månaden ut. Please!?

Tavlorna nedan är nu upphängda över soffan. Jag gillar dem mycket. 
De är köpta på favoritsaker.se

Skorna kom idag. Villes somnarskor. Så fina med de randiga tyget.. Det gillade jag. Raffe levererar. babyshop.se också. 

Å den fina Lucia teckningen som Ville hade målat till mig på förskolan. Å lägg märke till regnbågsflaggan också som han målade igår. Prajdigt värre ;-)

Kram och godnatt! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar