In my life

In my life

fredag 11 april 2014

Blåvitt it is

Jag är inte bara MILF. Jag är fotbollsmorsa också haha... Nädå, just kidding. Men igår började Theodor sin fotbollsträning här i Dalby och det har han sett fram emot sedan han flyttade hit i januari. Theodor gick ju på fotboll då han bodde i Växjö, så nu fick det bli nytt lag. Från rött till blåvitt.
Ville ska också börja på fotboll och hans träning börjar i slutet på april. Hans andra aktivitet. Han har gått på gympa i två år men det var inte mycket att ha längre. Mest för mindre barn, just den gympan så nu blir det fotboll efter hans egna önskemål.
Många i Theodors klass går i samma lag som honom så det är bra. Fin sammanhållning i den klassen och det blir säkert bra i laget också. Alla känner alla. De visste inte att han skulle börja på fotbollen så när vi kom igår hörde man "men heeej Theodor" och när de tränade så hörde jag "bra Theo...kom igen Theo". Det värmer i ett mammahjärta. Fina vänner. Bra lagkamrater. Samspel. Sådant som är viktigt. Tänker direkt på den familjen som förlorade sin make och pappa för han hejjade på fel lag. Sjukt. Så hemskt.
Jag log igår åt killarna när jag satt och tittade på dem. Mitt i träningen så står de på händer då och då, en julning hit eller dit. Fortfarande inget allvarligt spel utan träning på ett roligt och bra sätt.
Där alla får vara med!









Bästa vännerna - Theodor och Ville.



Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar