In my life

In my life

söndag 6 november 2011

Tabata och lussebullar

Vilken underbar helg vi haft! Även om lördagen bestod av att vara ensam hemma med barnen utan fru som var på bal, så har vi haft en dundermysig söndag. Jag började med att ta en morgonpromenad med barnen för att Ida skulle få sovmorgon efter sin natt på bal men snäckan sov inte så länge utan saknade oss haha.
Bakade en omgång lussebullar på förmiddagen och hade besök av Nina och hennes barn medan Ida var på biopremiär med Ville. Alfons Åberg som är en av favoriterna gällande högläsning visades på bio och Ville var tydligen mycket nöjd med besöket :-)  Lille killen på bio hihi. Liten börjar bli stor.
Lagom till lussebullarna var klara så var det dags att bege sig in till grannarna Lisa & Kalle för lite tea-party.
Våra andra grannar (två familjer av dem) var också där och jag bara älskar vårt grann-engagemang! Samhörighet till tusen. Har sagt det förr men det kan man inte säga för mycket av. Dem är underbara allihopa! Lisa hade bakat en massa gott och vi bidrog med lussiga katter. Nybakta och fluffigt varma.

Efter att ha tryckt lite så körde jag in till gymmet och körde ganska hårt. Hårdare än vanligt så jag var mycket nöjd med mig själv en timme senare. Min vän Sara tipsade mig om Tabata så jag körde en gång och det gav mig en kick, så jag körde två omgångar till. Vad är då Tabata undrar ni? Ja, vad jag förstått så är det en träningsform där man gör olika övningar som tex. burpees, armhävningar, upphopp mm.. Man kan ju hitta på vad man vill för övningar. Då kör man så många man kan på 20 sekunder, sen vilar man 10 sekunder, sen kör man 20 igen o vilar 10... 8 gånger, sen är man klar. 4 minuters pulshöjande träning med andra ord. Effektivt ska det dessutom vara, så nu ska jag minsann försöka köra detta varje dag. Jag menar, 4 minuter har man ju tid med. Eller hur? ;-)
Jag körde en omgång med armhävningar och upphopp varannan gång, en omgång med burpees och en omgång med plankan. Jag skakade rätt fint sista omgången, men jag gav mig inte.
Jag låg och kikade på insidan av min arm.... Mmmm.. just det - JUST DO IT!


Morgonpromenad med Ville i sitt fina
allvädersställ från Didriksons och mössa från polarn.


Mamma och Ella. Ella i tunika från Lindex.


Mina berömda lussebullar! Fluffigt goda - toppbetyg kan jag skryta om ;-)


Lisa och Kalles fix inför tea-partyt.

Tabata-appen
Ladda ner och kör!


Nöjd och trött! :-)



I morgon blir det ändrade rutiner. Ida börjar nytt jobb och åker hemifrån kl.07.15, vilket innebär att jag ska lämna Ville fr.o.m i morgon. Ida har lämnat hittills och jag hämtat. Men jag är så glad att Ida kommer komma hem tidigare om dagarna nu. Slutar kl.16 och vi kommer ha sen-eftermiddagarna tillsammans, vi kommer kunna ge varann egentid tidigare på kvällarna och inte sticka iväg och träffa vänner och träna kl.20 på kvällarna. Så mycket bättre...


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar