In my life

In my life

lördag 26 november 2011

Julgodis recept

Jag får lite frågor om lite recept eftersom jag bakar så mycket haha. Och om jag äter allt?! Nej, det gör jag inte! Haha.. Jag tycker det är kul att baka och eftersom jag är rätt usel på matlagning så kompletterar jag och Ida varandra väldigt bra - hon tycker det är jättekul att laga mat och jag tycker det är jättekul att baka.

Igår gjorde jag och barnen lite julgodis igen (julkolan är gjord två omgångar) och på julgodis-menyn stod det igår Rocky road a´la Leila.
har tänkt göra denna sortens julgodis i säkert tre år men har aldrig fått tummen ur, men nu så.. Bättre sent än aldrig och jag är glad jag gjorde det, för fy va gott det var!

Om ni också vill göra Rocky road så kommer recepet här:

Du behöver:
600 g choklad (jag blandade både ljus och mörk)
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Gör såhär:
1. Smält chokladen i vattenbad på svag värme.
2. Blanda alla ingredienser.
3. Fyll smeten i en form/plåt ca.2-3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.
4. När kakan har stelnat, skär upp den i bitar eller stänger.





Mina tre små hjälpredor..ja, mest Theodor och Ville. Ella låg mest och snackade
med sin snutte. Den är verkligen älskad :-.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar