In my life

In my life

onsdag 28 november 2012

Jag drömmer om en vit jul


Nu har jag varit sugen ett bra tag på att lära mig åka snowboard. Redan i vintras var jag taggad till att åka till backen då snökanonerna hade gjort sitt jobb...men den riktiga kylan och snön kom ju aldrig, så i år hoppas jag på nytt försök! Jag vill verkligen och jag tror jag skulle tycka det var roligt. Det tar säkert en dag innan man kan..men jag ger mig inte. Tycker jag något är kul, då kämpar jag.

Jag har raggat med en polare till att åka med mig :-)  Anse på jobbet ska jag åka med så man ha lite sällskap i backen. Att hyra är okej pris för en dag så ge mig en VIT vinter! Hellre snö än slask, regn och grått. Det vita lyser upp och just nu längtar jag till helgen. Jag jobbar då men jag längtar ändå... 1 advent. Barnen ska få öppna sitt första paket som har lockat dem länge nog, julkalendern börjar på TV och chokladkalendern kommer vara det viktigaste varje morgon. Mys...jul...
Ja, i år längtar jag efter julen. Förra var likaså. Det var nog då jag verkligen längtade efter en jul med min familj. Vår. Hemma..bara vi och alla var med.
Denna julen ska vi till Småland och i det huset tror jag det kommer kännas som en äkta jul i gammeldags stil. Pappa och Ingrids "bullerbyn hus".







Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar