In my life

In my life

onsdag 25 januari 2012

Onsdagssjuk

Ett litet snabbt inlägg från sjukstugan.. Mår dock bättre idag men igår var det inte mycket med mig. Usch och fy vad jag hatar kräksjuka! Det måste vara bland det äckligaste som finns.
Det verkar som att det är många som har skiten och våra grannar här i området och även Theodors pappa och hans släkt hade också. Men som sagt, idag är jag uppe och har t.o.m ätit mat så det var snabbt övergånget, tack och lov. Hoppas bara barnen klarar sig. Tycker så synd om dem när de får det :-(

Theodor har börjat på gymnastik idag (bredd gymnastik) och han är där just nu. Han fick skjuts av hans fd dagiskompis pappa för E skulle också börja där. Kul! Hoppas han tycker om det. Tror det och jag tror det kan vara något för honom. Ville har också börjat på gymnastik och går varje lördag.

Annars.... Ja, det har ju då inte hänt så mycket då vi varit sjuka men i morgon ska Ville tillbaka till dagis och Theodor går i skolan som vanligt. Ella är frisk från sin ögoninflammation och ja, i morgon blir nog en bra dag och jag hoppas vi blir fortsatt friska. Så trött på alla sjukdomar hit och dit och man hör barn som lämnas på dagis då de dagen innan vart dåliga i magen. Varför inte ha barnen hemma då en dag extra. De är ju dem som smittar. Nä usch och fy...egotrippade! Man tänker kanske lite extra så också då man själv arbetat i dagisgrupper och vart med om skiten och sett mönstret komma hela tiden...ond cirkel i barngruppen.

Snön har ju kommit också till barnen lycka och ja, nu när det är minusgrader tycker jag också det är okej för då slipper man slasket och barnen kan åka i timmar :-)
Till helgen ska vi St:Hans backar i Lund om vädret är som det varit och där snackar vi backe! Tjohoo! :-)

Nu ska jag ta och göra lite fruktsallad. Onsdagsmysets godispåse har övergått till nyttigheter ;-)
Så fruktsallad till Efterlyst i kväll och barnen får i sig lite vitaminer innan läggdags också.

Har inte lagt in några bilder idag (har inte orkat) men kommer kanske i morgon.

Kram!


Förresten, jag fick en fråga vart jag köpt krokarna i Ellas rum som ser ut som hundrumpor :-)
De kommer från IKEA och finns i många fina färger...som synes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar